Kumasi, 2 april - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ruud Tilburgs - WaarBenJij.nu Kumasi, 2 april - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ruud Tilburgs - WaarBenJij.nu

Kumasi, 2 april

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Ruud

02 April 2015 | Ghana, Kumasi

Erg vroeg op om naar t Noorden te gaan. Ik vind half 6 wel vroeg. Hier is er al veel bedrijvigheid op dat uur. Het is ook al bijna licht. En iets koeler dan later op de dag. Het verkeer is nog redelijk, dus met 1trotro naar t busstation en daar via onduidelijke onderhandelingen een plek in een trotro naar t noorden. Na een paar uur hobbelen overstappen op een taxi. 2 man op de stoel naast de chauffeur is hier normaal. Dan zijn we in t tropisch woud, waar een dorpje met hutjes leeft met beschemde apensoorten in t bos. Twee soorten apen. Het ene soort komt eten pakken uit je hand. De andere soort zit in de bomen en eet bladeren. Net de apenheul, maar dan echt. Het dorpje leeft deels van t ecotoerisme. Daarna terug met taxi naar t bussation. Bij t instappenheb ik mijn fototoestel laten vallen. Teruggekeerd en gelukkig heeft iemand m gevonden, afgegeven en vertelt ons dat ook nog! Ik blij herenigd met de camera. Als we weer bij de laptop zijn komen de foto's. Via mooie watervallen, lekker in t water gelopen en geklauterd, verder naar t Noorden. In Tamale gegeten in een restaurant met een heel uitgebreide menukaart, voor elk wat wils. Helaas was alles op, behalve de bank en de rijst. Toch weer rijst gegeten. Een guesthouse na een biertje was goed na zo'n lange dag.

• 11 April 2015 - 14:31

Lilian:

Geweldig zo'n tripje! Mooi dat jullie nog meer van het land te zien krijgen zo.