Kumasi, 31 maart - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ruud Tilburgs - WaarBenJij.nu Kumasi, 31 maart - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ruud Tilburgs - WaarBenJij.nu

Kumasi, 31 maart

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Ruud

31 Maart 2015 | Ghana, Kumasi

Na een ontbijt met boterham hazelnootpasta met gebakken ei (als t in een boterkuipje zit zal t wel een soort Hollandse boter zijn, heeft de schoonmoeder van onze gastheer waarschijnlijk gedacht) met de auto naar t busstation. Om daar met Sam, onze gids voor de komende week, een leven gevaarlijke tocht te ondernemen naar de andere kant van t busstation. Overal taxi's, verkopers, puin, afval, trotro's (busjes) en lawaai. Waar de weg is, is onduidelijk, als je ergens kan rijden, dan rijdt je er. Nergens staat iets aangegeven. Bij een huisjes met binnen een gat in een muur blijkt een mannetje verstopt wat kaartjes voor de VIP bus verkoopt. Als de bus vol is vertrekt ie. T is een luxe bus met airco en een slechte actiefilm op n tv-scherm. Na 5 uur rijden met 1 stop, zijn we in Kumasi. Een grote stad (2milj. inwoners). We lopen een klein stukje naar ons guesthouse, tegenover de hostel waar een eerdere groep geweest is. Na een wandeling over de campus, een maaltijd in t restaurant en wat biertjes op de stoep bij de bar zijn we klaar om morgen Kumasi te ontdekken.

• 01 April 2015 - 21:41

Linda:

Beetje teveel door elkaar geschud? Het is vandaag 1 april :) en geen 31 april. Grapje??

Tags: scouting, ghana