Accra, maandag 23 maart 2015 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ruud Tilburgs - WaarBenJij.nu Accra, maandag 23 maart 2015 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ruud Tilburgs - WaarBenJij.nu

Accra, maandag 23 maart 2015

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

23 Maart 2015 | Ghana, Accra

Na een zwaar trainingsweekend vonden we dat we wel een dagje rust verdiend hadden. We hebben vandaag dus lekker uitgeslapen en op ons gemak gedaan.

We zijn rond het middag uur richting het huis van Gina gewandeld. Dat was een dikke 3 km waar we toch al snel een 3 kwartier over deden. Dat valt dus tegen hier in de zon maar het was wel even fijn om een stukje te lopen, zonder begeleiding. Daar hebben we onze privé taxi gebeld en die heeft ons naar “Tetteh Quarshie” gebracht. Dat is een leuk toeristenmarktje met allemaal winkeltjes met zelfgemaakte souvenirs. Ons eerste doel daar was om een geocache te vinden. Natuurlijk wist de eigenaar van het winkeltje precies waar we voor kwam omdat hij mijn GPS had gezien. We werden dus meteen uitgenodigd in zijn winkeltje en als ik beloofde om iets te kopen zou hij mij helpen met het vinden van de cache. Zo gezegd, zo gedaan. Daarna maar iets gekocht voor veel te veel geld natuurlijk. Afijn ik moest toch wat kopen voor het thuisfront en zie de rest maar als onderhoud voor de cache. Ik was al lang bij dat ik hem gevonden had. Daarna hebben we nog wat rond gekeken in de winkeltjes waar ze echt mooie souvenirs zelf maken. Toen we terug naar de taxi liepen werd mijn vermoeden nogmaals bevestigd. Het winkeltje waar de cache lag was al gesloten. Het geld was binnen dus hij was naar huis. Ik had dus duidelijk te veel betaald maar het interesseerde me eigenlijk niks.

Met de taxi zijn we vervolgens naar Labadi Beach gegaan. Naar nog even een tweede geocache gelogd en lekker luxe geluncht in het Labadi Beach Hotel. Dat was wel echt goed en we hadden ook echt even het gevoel dat we op vakantie waren. Na de lunch zijn we naar het strand gegaan. Eerst het privé stand van het hotel geprobeerd maar daar trapten ze helaas niet in. Ach, dan maar een stukje omlopen. Het strand en de zee waren heerlijk. De golven en stroming waren redelijk sterk maar voor ons als ervaren Nederlandse zwemmers geen probleem. De meeste mensen hier kunnen niet echt zwemmen en we snappen nu wel waarom ze niet ver de zee in durven.

Het eind van de middag zijn we naar Gina gegaan om te eten. We hebben toen voorgesteld dat we de laatste avond bij ons gastgezin (dat is donderdag al) een typische Nederlandse maaltijd voor iedereen willen maken. Dat was blijkbaar een goed plan. Toen we na het eten weer bij het gastgezin waren hebben ons plan weer voorstelt en ook hier werd het enthousiast ontvangen. Dat wordt donderdag dus hutspot met worst en mosterd voor 10 personen.

  • 25 Maart 2015 - 08:59

    Odette:

    Haha hutspot... ai weet je het zeker. Arm gastgezin. Hihi!!

  • 25 Maart 2015 - 20:40

    Linda:

    Klinkt echt als ene heel relaxed dagje! Ik weet nu zeker dat ik volgend jaar graag echt naar verweggistan wil met mijn gezin, het begint al te kriebelen..! Erg leuk dat we het zo kunnen volgen. Ik heb nog een korte week te gaan en zal dan ondergedompeld worden in het Zwitserse leven, met ook Shell werk en de voorbereiding van de WLDP. Zal dus mogelijk wat meer naar de achtergrond verdwijnen. Denk echter zeker wel aan jullie! Zo fijn om te zien dat het zo goed gaat!

  • 25 Maart 2015 - 21:56

    Karin:

    Souvenirs voor het thuisfront scoren is altijd een goed idee ;) het supporten van de lokale bevolking ook dus goed bezig! X

Tags: Scouting , Ghana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Scouting Nederland uitwisseling Partnership Ghana

Actief sinds 05 Maart 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 15838

Voorgaande reizen:

12 Maart 2015 - 13 April 2015

Scouting Nederland Partnership Ghana

Landen bezocht: